Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель работы – разработать инструменты автоматизации составления отчетности для оптимизации данного бизнес-процесса в управлении по работе с предприятиями малого и микро бизнеса в филиале коммерческого банка. Задачи работы: 1) анализ деятельности объекта исследования; 2) моделирование процесса составления управленческого отчета в состоянии «как есть» и выявление его недостатков; 3) составление требований к продукту проекта, плана проекта, команды управления проектом, определение рисков; 4) разработка инструментов автоматизации и их имплементация; 5) оценка экономической эффективности проекта по автоматизации составления отчетности. Работа проведена на базе управления по работе с малым и микро бизнесом в филиале коммерческого банка. Использованные методы: сбор и анализ данных, моделирование бизнес-процессов, создание программного кода, оценка экономической эффективности. В результате работы была проанализирована деятельность подразделения, смоделирован процесс составления управленческого отчета и выявлены его узкие места. Далее были представлены требования к продукту проекта автоматизации, то есть набору управленческих отчетов, представлена команда управления проектом, план проекта и риски. Были показаны результаты автоматизации отчетности и их экономическая эффективность. Практическая значимость работы определяется результатами реализации проекта: в подразделении была оптимизирована работа с персоналом, партнерами, повышена эффективность в целом, что сказалось как на качественных, так и на количественных результатах. Выводы: задачи ВКР решены, цель достигнута. Автоматизированная отчетность может использоваться в управлении.
The purpose of the work is to develop tools for reporting automation to optimize this business process in the small and micro businesses department in a commercial bank branch. Tasks of work: 1) analysis of the activity of the research object; 2) modeling the process of creating a management report in the "as is" state and identifying its shortcomings; 3) preparation of project product requirements, project plan, project management team, identification of risks; 4) development of automation tools and their implementation; 5) estimation of the cost-effectiveness of the automation of management reports preparation project. Work is performed on the basis of the small and micro businesses department in a commercial bank branch. Methods: data collection and analysis, business process modeling, program code creation, data visualization and cost-effectiveness assessment methods. As a result, the activities of the division were analyzed, the process of management report preparation was modeled, and the drawbacks of this process were identified. After that the high-level requirements for the product of the automation project, i. e. a set of management reports, were presented, as long as the project management team, the project plan, and the risks. At the end the results of reporting automation (the appearance of reports and the description of algorithms) and the economic efficiency of these results were shown. The practical significance of the work carried out is determined by the results of the project implementation such as the optimized work with department’s staff and partners and, accordingly, the increased efficiency in general, which has affected both qualitative and quantitative results. Conclusion: the tasks of the thesis have been solved, the goal has been achieved. The automated reporting can be used in the department.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 7
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |