Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Оценка конкурентоспособности компании на международном рынке (на примере «Porsche»)». Цель выпускной квалификационной работы – анализ и оценка конкурентоспособности компании «Porsche» на международном рынке автомобилестроения и разработка мероприятий по её повышению на внешних рынках.Для достижения поставленной цели были поставлены и решены следующие задачи:- изучены теоретические основы оценки конкурентоспособности компании;- проведен анализ современного состояния рынка автомобилестроения в мире;- проведен анализ финансово-хозяйственной деятельности исследуемой компании и оценка ее конкурентоспособности на внешних рынках;- разработаны мероприятия по повышению конкурентоспособности исследуемой компании на внешних рынках.Объектом изучения в работе является компания «Porsche». Предметом изучения является конкурентоспособность компании «Porsche» на международном рынке автомобилестроения. Практическая значимость работы состоит в возможности применения предложенных автором мероприятий по повышению конкурентоспособности исследуемой компании на внешних рынках. При выполнении работы в качестве теоретической базы были использованы учебные пособия, справочные издания, научные статьи. В качестве информационной базы взяты данные учета и отчетности компании «Porsche», а также статистическая информация об отрасли. В выпускной квалификационной работе использовались следующие методы научного исследования: анализ, синтез, формализация, обобщение, а также приемы финансового анализа.
Topic of the final qualification work: «Competitiveness assessment of a company in the international market (on the example of «Porsche»)». The purpose of the final qualification work is to analyze and evaluate the competitiveness of «Porsche» in the international automotive market and develop measures to improve it in foreign markets. To achieve this goal, the following tasks were set and solved:- studied the theoretical foundations for assessing the competitiveness of the company;- analysis of the current state of the automotive market in the world;- an analysis of the financial and economic activities of the company under study and an assessment of its competitiveness in foreign markets;- measures have been developed to increase the competitiveness of the company under study in foreign markets. The object of study in the work is «Porsche». The subject of study is the competitiveness of «Porsche» in the international automotive market.The practical significance of the work lies in the possibility of applying the proposed measures for the competitiveness of the company under study in foreign markets. When performing the work, textbooks, reference books, and scientific articles were used as a theoretical basis. The information base is based on accounting and reporting data from «Porsche», as well as statistical information about the industry. In the final qualifying work, the following methods of scientific research were used: analysis, synthesis, formalization, generalization, as well as methods of financial analysis.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 31
Last 30 days: 7 Detailed usage statistics |