Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Управление потоками индивидуального транспорта на четырехстороннем перекрестке». Данная работа посвящена исследованию Невского района г. Санкт-Петербург и выявление в нем узких мест, т. е. конкретного перекрестка и далее совершенствование организации дорожного движения на нем. В работе были рассмотрены варианты организации дорожного движения на транспортном пересечении проспекта Большевиков и улицы Дыбенко. Были рассчитаны продолжительности цикла светофорного регулирования и фазы светофоров при фактической и прогнозируемой интенсивности, предложены новые фазы светофорного регулирования, построена имитационная модель выбранного перекрестка с новыми фазами. При новых фазах длина заторов и время в пути транспортных средств оказались меньше, чем при существующих фазах. Среди причин дорожных происшествий основными являются технические неисправности транспортных средств, качество дорог, низкий уровень подготовки водителей, нарушение правил дорожного движения. Также одной из существенных причин является плохая организация дорожного движения. Все вышеперечисленное обуславливает актуальность данной тематики.
The topic of the graduate qualification work: "Management of individual traffic flows at a four-way intersection". This work is devoted to the study of the Nevsky district of St. Petersburg and identifying bottlenecks in it, i.e., a particular intersection and further improvement of traffic organization at it. The variants of traffic organization at the intersection of Prospekt Bolshevikov and Dybenko Street have been considered in this work. The duration of traffic light regulation cycle and traffic light phases at actual and predicted intensity were calculated, new phases of traffic light regulation were proposed, and a simulation model of the selected intersection with new phases was built. With the new phases, the length of congestion and vehicle travel time were less than with the existing phases. Among the causes of traffic accidents, the main ones are technical faults of vehicles, quality of roads, low level of training of drivers, violation of traffic rules. Also, one of the significant reasons is poor organization of road traffic. All of the above causes the relevance of this topic.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |