Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы «Техника декалей для генерации фотореалистичных изображений». Данная работа посвящена разработкеметода включения обработки декалей в алгоритм трассировки лучей. В процессе выполнения работы решались следующие задачи: Анализ подходов к оценке реалистичности изображений в компьютерной графике. Обзор технологии трассировки лучей и применения декалей для формирования изображений и исследование подходов к решению проблемы их совместного использования. Разработка соответствующего программного обеспечения (ПО). Тестирование работы ПО с оценкой достоинств и недостатков различных реализаций. В качестве базовой реализации был взята программа для трассировки лучей с открытым исходным кодом, написанный на языке C++ и предназначенная для операционных систем Ubuntu и Debian Linux. В ней доступен широкий выбор геометрических объектов, настраиваемых оптических эффектов и свойств материалов. Было обеспечено поэтапное внедрение декалей в базовую реализацию с корректным взаимодействием со всеми элементами сцены. Получены реалистичные изображения сцен, содержащих элементы с различными оптическими свойствами, что свидетельствует об успешности решения поставленных задач.
The subject of the graduate qualification work is “Using decal technique for the creation of photorealistic images”. The work is dedicated to developing a method of including the processing of decals in a raytracing algorithm.The following problems were being solved in the process of development: Analysis of approaches to evaluation of image realism in computer graphics. Overview of the raytracing technology and the use of decals in generating images and research of possible solutions to the problem of combining the two techniques. Development of software based on the solution. Testing the software, evaluating and comparing the various implementations. The selected base raytracing implementation is an open-source program written in C++, designed for use on Ubuntu and Debian Linux operating systems. It provides a wide choice of geometrical objects, optical effects and material properties with a variety of settings, which can be used in a scene.The result was a step-by-step introduction of decals into the base implementation while providing correct interactions between decals and other elements of the scene. This allowed to create realistic images that include elements with various optical properties, which signifies that the problem has been successfully solved.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |