Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматриваются вопросы, связанные с проектированием и разработкой обучающей игры на базе игрового движка Unity. В ходе работы решались следующие задачи: 1. Анализ рынка видеоигр и существующих игровых движков. 2. Анализ геймификация как подхода в образовательных процессах. 3. Проектирование и разработка игрового обучающего приложения. 4. Применение метода факторизации Ферма в качестве одной из основных механик игры. 5. Особенности разработки на Unity. Работа проводилась на базе проекта, созданного в рамках участия в хакатоне Y4HACK. Хакатон проводился на базе проекта «Практики будущего», основной целью которого является объединение передовых технологий со школьниками. По результатам работы были выполнены аналитические исследования рынка видеоигр в целом, игровых движков, процессов геймификации в образовании. Были рассмотрены процессы при проектировании и разработке обучающей игры на движке Unity.
This work examines issues related to the design and development of an educational game based on the Unity game engine. In the course of the work, the following tasks were solved: 1. Analysis of the video game market and existing game engines. 2. Analysis of gamification as an approach in educational processes. 3. Design and development of a game educational application. 4. Application of Fermat's factorization method as one of the main game mechanics. 5. Features of development on Unity. The work was carried out on the basis of a project created within the participation in the Y4HACK hackathon. The hackathon was held on the basis of the «Practices of the Future» project, the main goal of which is to combine advanced technologies with schoolchildren. Based on the results of the work, analytical studies of the video game market in general, game engines, and gamification processes in education were carried out. The processes in the design and development of an educational game on the Unity engine were considered.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 11
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |