Details

Title: Разработка дизайн-концепции локации для компьютерной игры от третьего лица в жанре Adventure: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_03 «Информационный дизайн»
Creators: Вершинина Виктория Алексеевна
Scientific adviser: Ткаченко Полина Михайловна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: геймдизайн; дизайн окружения; проектирование игровых механик; взаимодействие с окружением; проектирование интерфейса; жанр adventure; game design; level design; environment design; game mechanics design; interaction with environment; user interface design; 3rd person adventure
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 54.03.01
Speciality group (FGOS): 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-1083
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\21186

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка локации для игры от третьего лица в жанре Adventure.Задачи, которые решались в процессе разработки:1. Провести сравнительный анализ игр со схожей тематикой и жанром.2. Разработать игровой сценарий.3. Разработать элементы локации (ассеты).4. Разработать элементы фирменного стиля.5. Создать презентационный ролик.Для достижения цели было проведено исследование наиболее значимых игр в жанре Adventure. На основании собранной информации были разработаны сюжет, персонажи, локации и игровая механика. С использованием данных элементов был создан дизайн концепт уровня компьютерной игры от третьего лица в жанре Adventure.

Theme: Developing locations for a third-person adventure computer game.The goal of this thesis project is to develop a video game location, taking into account genre specifics. The following tasks were set during the study defined and completed:1. Conduct a comparative analysis of games with similar themes and genres.2. Develop a game scenario.3. Develop location elements (assets).4. Develop elements of corporate identity.5. Create a presentation video.To achieve the goal, a study was made of the most significant games in the Adventure genre. Based on the collected information, the plot, characters and game mechanics were developed. Using these elements, a design concept for a third-person computer game level in the Adventure genre was created.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics