Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Развитие умений профессионально-ориентированного чтения у студентов юридического направления подготовки в формате предметно-языкового интегрированного обучения». Целью работы является научно обосновать, разработать и экспериментально проверить эффективность алгоритма обучения иноязычному чтению студентов юридического профиля на основе CLIL. В 1 главе были рассмотрены основные теоретические основы, предпосылки возникновения и практики применения в вузах предметно-языкового интегрированного обучения, представлена сравнительно-аналитическая характеристика CLIL с ESP, изучены феномены междисциплинарности и интеграции. В 2 главе исследования были рассмотрены возможности использования ресурса EnglishCentral в курсе введение в специальность «Юриспруденция», изучены различные классификации видов чтения, разработаны практические задания и алгоритм для студентов юридического профиля по формированию и улучшению навыков и умений профессионально ориентированному чтению, рассмотрена роль информационно-коммуникационных технологий в обучении иностранному языку по методике CLIL.
The topic of the graduate qualification work is «Development of professionally-oriented reading skills among students of the legal direction in the format of content and language integrated learning». The purpose of the study is scientifically ground, develop and experimentally test the effectiveness of an algorithm for learning foreign language reading to law students based on CLIL. In the first chapter, the main theoretical foundations, background of emergence and practice of content and language integrated learning in universities were considered, the analytical characterization of CLIL with ESP was presented, the phenomenon of interdisciplinarity and integration were learned. In the second chapter, the possibilities of using the EnglishCentral resource in course “Introduction to the specialty Jurisprudence” were considered, the various classifications of types of reading were studied, the practical tasks and an algorithm for law students and improvement of skills and abilities in professionally oriented reading were created, the role of information and communication technologies in teaching a foreign language according to the CLIL methodology was considered.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |