Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы «Формирование лексической компетенции студентов технических специальностей на основе мультимедийных профессионально-ориентированных текстов». Работа посвящена формированию иноязычной лексической компетенции студентов технических специальностей на основе мультимедийных профессионально-ориентированных текстов и разработке системы упражнении для закрепления результата. Задачи исследования: 1) охарактеризовать психолого-педагогические аспекты обучения иностранным языкам студентов технических специальностей; 2) описать особенности формирования иноязычной лексической компетенции; 3) обосновать использования мультимедийных профессионально-ориентированных текстов при обучении иностранным языкам; 4) описать алгоритм работы с аутентичным текстом; 5) разработать систему упражнений; 6) провести педагогический эксперимент с целью проверки эффективности разработанной системы упражнений. Для эксперимента были выбраны две группы: экспериментальная, которая обучалась на основе использования мультимедийного профессионально-ориентированного текста и контрольная - на основе печатного текста. В ходе эксперимента каждая группа выполняла задания, а по окончании эксперимента проведен итоговый тест, на основании которого получены результаты и сделан вывод, что в экспериментальной группе формирование лексической компетенции прошло успешнее. Таким образом, применение мультимедийных профессионально-ориентированных текстов является эффективным инструментом для формирования лексической компетенции у студентов технических специальностей.
The subject of the graduate qualification work is «Formation of lexical competence of technical students based on multimedia professionally-oriented texts». This work is devoted to the formation of foreign lexical competence of technical specialties students based on multimedia professionally-oriented texts and the development of a system of exercises. The research set the following goals: 1) characterize the psychological and pedagogical aspects of teaching foreign languages to students of technical specialties; 2) describe the characteristics of forming foreign language vocabulary competence; 3) substantiate the use of multimedia professionally-oriented texts in teaching foreign languages; 4) describe the algorithm of working with an authentic professionally-oriented text; 5) create a system of exercises; 6) conduct a pedagogical experiment to test the effectiveness of the created system of exercises. Two groups were chosen for the experiment: the experimental group, which was trained using a multimedia professionally-oriented text and the control group - using a paper text. During the experiment, each group completed tasks, and at the end of the experiment students in both groups had the final test. Based on the results, lexical competence was more successful in the experimental group. Thus, the use of multimedia professionally-oriented texts is an effective tool for the formation of lexical competence of technical specialties students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 10
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |