Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Совершенствование механизма реализации государственной политики развития дистанционного обучения».Объектом данной работы является сфера дистанционного обучения в высшей школе Российской Федерации.Целью выпускной квалификационной работы является разработка предложений по совершенствованию механизма реализации дистанционного формата обучения.Предметом исследования является механизм реализации государственной политики в сфере дистанционного формата обучения.Исследование проводилось с использованием таких методов как сравнительно-правовой, статистический, метод структурного анализа, метод синтеза, метод опроса (анкетирование), метод логических обобщений.В работе проведен анализ механизма реализации государственной политики в сфере дистанционного обучения. Определены основные проблемы сферы дистанционного формата обучения.Совершенствование системы государственной политики в сфере дистанционного обучения путем внедрения дополнительной меры, а именно внедрения системы менторов в высшие учебные заведения, поможет улучшить качество предоставляемого образования, реализуемого в дистанционном формате. Внедрение системы менторов поможет решить проблему недостаточной квалификации кадров университета, пониженной мотивации обучающихся и недостаточный уровень доступности и понятности при реализации дистанционного формата обучения.Внесенное предложение и его реализация приведет к развитию сферы образования в России в целом, и улучшению качества жизни жителей страны.
The theme of the final qualification work: "Improving the mechanism for implementing the state policy for the development of distance learning.".The object of this work is the field of distance learning in higher education in the Russian Federation.The purpose of the final qualification work is to develop proposals for improving the mechanism for implementing the distance learning format.The subject of the study is the mechanism for the implementation of state policy in the field of distance learning.The study was conducted using such methods as comparative legal, statistical, structural analysis method, synthesis method, survey method (questionnaires), logical generalization method.The paper analyzes the mechanism for implementing state policy in the field of distance learning. The main problems in the field of distance learning are identified.Improving the system of state policy in the field of distance learning through the introduction of an additional measure, namely the introduction of a system of mentors in higher education institutions, will help improve the quality of the education provided, implemented in a distance format. The introduction of a system of mentors will help solve the problem of insufficient qualifications of university staff, low motivation of students and the insufficient level of accessibility and clarity in the implementation of distance learning.The proposed proposal and its implementation will lead to the development of the education sector in Russia as a whole, and improve the quality of life of the country's inhabitants.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 6
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |