Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматриваются теоретические аспекты процесса обучения грамматике английского языка учеников 5-9 классов школы с применением сравнительно-сопоставительного подхода. Актуальность заключается в том, что вопрос о наиболее эффективном подходе остается открытым. Следовательно, вытекающая отсюда цель работы – это проведение исследования путем эксперимента и анализа его результатов для выявления эффективности применения сравнительно-сопоставительного подхода. Исследование было проведено с использованием разработанного комплекса упражнений с применением данного подхода. Предметом исследования выступает непосредственно сравнительно-сопоставительный подход в процессе обучения грамматике английского языка. Грамматика является неотъемлемой частью процесса обучения иностранному языку, а согласно результатам исследования, включение сравнительно-сопоставительного подхода в процесс изучения английского языка положительно сказалось на качестве полученных знаний.
This paper examines the theoretical aspects of the process of teaching English grammar to students of grades 5-9 of the school using a comparative approach. The relevance lies in the fact that the question of the most effective approach remains open. Consequently, the resulting purpose of the work is to conduct research by experiment and analysis of its results to identify the effectiveness of the comparative approach. The study was conducted using a developed set of exercises using this approach. The subject of the study is a direct comparative approach in the process of teaching English grammar. Grammar is an integral part of the process of learning a foreign language, and according to the results of the study, the inclusion of a comparative approach in the process of learning English has had a positive impact on the quality of knowledge gained.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |