Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена разработке проекта совершенствования и автоматизации взаимоотношений с клиентами в торгово-логистической компании ООО «ЛогистикИкс» с помощью внедрения CRM-системы. Были решены следующие задачи: - Проанализировать деятельность предприятия ООО «ЛогистикИкс»: выявить основные проблемы, требующие информационной поддержки, провести маркетинговые исследования, разработать текущую и целевую архитектуры предприятия и обосновать выбор типа информационной системы. - Провести анализ рынка CRM-систем: описать теоретические аспекты о CRM, выбрать конкретную ИС для внедрения посредством сравнительного анализа и сформировать требования и ограничения к системе. - Разработать проект внедрения выбранной CRM-системы: привести основные теоретические аспекты управления ИТ-проектами, выявить ожидаемые выгоды и проблемы от внедрения, спланировать этапы и сроки проекта, разработать календарный план, сформировать контрольные списки проверки качества проекта и провести анализ рисков проектных операций. - Оценить эффективность проекта внедрения CRM-системы: рассчитать затраты на внедрение, оценить изменение количественных и качественных показателей до и после внедрения ИС, оценить коммерческую эффективность с помощью статистических показателей эффективности и метрик. Актуальность темы обусловлена необходимостью компаниям совершенствовать свои взаимоотношения с клиентами и внедрять проекты автоматизации для достижения высокой эффективности, улучшения конкурентоспособности и удовлетворения потребностей современных клиентов. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств.
The given work is devoted to development of a project for the improvement and automation of customer relationships in the trade-logistics company "LogisticsX" through the implementation of a CRM system. The following tasks were accomplished: - Analyze the activities of "LogisticsX" company: identify key problems requiring information support, conduct marketing research, develop current and target enterprise architectures, and justify the choice of an information system type. - Conduct an analysis of the CRM system market: describe the theoretical aspects of CRM, select a specific system for implementation through comparative analysis, and define the requirements and constraints for the system. - Develop a project for the implementation of the chosen CRM system: present the fundamental theoretical aspects of IT project management, identify the expected benefits and challenges of implementation, plan the project stages and timelines, develop a Gantt chart, create quality control checklists for the project, and perform an analysis of project operation risks. - Evaluate the effectiveness of the CRM system implementation project: calculate the implementation costs, assess the changes in quantitative and qualitative indicators before and after the implementation of the information system, evaluate the commercial efficiency using statistical performance indicators and metrics. The relevance of the topic is justified by the need for companies to enhance their customer relationships and implement automation projects to achieve high efficiency, improve competitiveness, and meet the needs of modern customers. The sources of information used include domestic and international scientific literature, official websites, and analytical agencies.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 42
Last 30 days: 6 Detailed usage statistics |