Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Настоящая магистерская диссертация посвящена формированию и изучению режимов и особенностей работы системы охлаждения дизель-генератора мощностью 1 МВт контейнерного исполнения. Рассмотрены схемные и компоновочные решения систем охлаждения дизель-генераторных агрегатов. На основе рециркуляции воздуха, охлаждающего радиаторный блок дизельного агрегата, обеспечивается контроль температуры воздуха на входе в систему охлаждения дизельного агрегата на уровне 10°С при температурах наружного воздуха ниже 5°С. Математическая модель описывает процессы теплообмена и движения при смешении потоков воздуха, а также течение в выходных окнах при разном угле поворота ламелей. При ее разработке использованы уравнения сохранения энергии, количества движения и массы для одномерных течений. Результаты решения подтверждают возможность контроля температуры воздуха на входе в вентилятор радиаторного блока при температуре наружного воздуха ниже 5°С. Полученные результаты по формированию условий микроклимата в машинном отсеке блочной дизель-генераторной электростанции могут быть использованы при программировании контроллера системы охлаждения дизельного агрегата.
This masters thesis is devoted to the formation and study of the modes and features of the cooling system of a 1 MW diesel generator of container design. Schematic and layout solutions of cooling systems of diesel generator sets are considered. Based on the recirculation of the air cooling the radiator unit of the diesel unit, the air temperature at the inlet to the cooling system of the diesel unit is controlled at the level of 10 °C at outdoor temperatures below 5 °C. The mathematical model describes the processes of heat exchange and movement during mixing of air flows, as well as the flow in the output windows at different angles of rotation of the lamellae. In its development, the equations of conservation of energy, amount of motion and mass for one-dimensional flows were used. The results of the solution confirm the possibility of controlling the temperature of the air at the entrance to the radiator unit fan at an outdoor temperature below 5 °C. The results obtained on the formation of microclimate conditions in the engine compartment of a block diesel generator power plant can be used when programming the controller of the cooling system of a diesel unit.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 2
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |