Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В настоящее время, для новых автомобилей устанавливаются обязательные цели по сокращению выбросов и расхода топлива, поэтому экономия остается ключевой проблемой для автомобильных инженеров. На первом этапе работы рассматривается подробное описание модели автоматической преселективной коробки передач с двойным сцеплением легкового автомобиля Lada Vesta 1.6, ее основных подсистем и алгоритма управления c картой переключения передач в программном обеспечении MATLAB Simulink. Составлена упрощенная модель для дальнейшей оптимизации. На втором этапе выполнена оптимизация графика переключения скоростей для достижения наилучшей топливной экономичности с применением пакета MATLAB Global Optimization. Были оценены и представлены результаты моделирования, которые успешно демонстрируют улучшение характеристик коробки передач с двойным сцеплением с оптимизированной стратегией переключения.
Currently, new vehicles have targets to reduce emissions and fuel consumption, therefore fuel economy is a key problem for automotive engineers. The first stage of work is detailed description of dual clutch automatic preselective gearbox of passenger car Lada Vesta 1.6, main subsystems and control algorithm with gear shifting schedule using MATLAB Simulink software. Thereafter abstracted model was developed for optimization. At the second stage of work is optimizing the gear shifting schedule to achieve the best fuel efficiency using the MATLAB Global Optimization package. Simulation results were presented which demonstrate improved the improvement of the gearbox by using an efficiency improvement strategy.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |