Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является разработка стратегии продвижения в социальных сетях для салона красоты, которая будет соответствовать предпочтениям целевой аудитории, а также привлекать новых клиентов. Работа выполнена на базе салона красоты «Los Brows». Использованные методы: SWOT-анализ, анализ рынка, анализ конкурентов, анализ пяти сил Портера, сбор и обработка данных, методы оценки эффективности мероприятий. Основные результаты работы: – проанализирована сфера салонов красоты, деятельности «Los Brows», конкурентов; – выявлены предпочтения и интересы целевой аудитории; – проведена сегментация и составлены портреты целевой аудитории; – разработан контент-план и медиаплан; – проведена оценка эффективности проведенных мероприятий по продвижению в социальных сетях. Область применения результатов ВКР: сфера красоты, салонных услуг, при продвижении с упором на интересы целевой аудитории. Выводы. В рамках ВКР были решены следующие задачи. 1. Выявлена существующая проблема в деятельности салона красоты «Los Brows» - некачественное и неэффективное продвижение в социальных сетях. 2. Проведен анализ методов интернет-маркетинга, используемых салоном красоты «Los Brows». 3. На основе предпочтений целевой аудитории составлен контент-план и медиаплан на один рабочий месяц. 4. Оценены проведенные мероприятия по продвижению как эффективные. Цель ВКР достигнута, определена область применения результатов.
The aim of the graduate qualification work is to develop a social media promotion strategy for a beauty salon that will meet the preferences of the target audience, as well as attract new customers. The work has been carried out on the materials of the «Los Brows» salon. Research methods used: SWOT analysis, market analysis, competitor analysis, Porters five forces analysis, data collection and processing, methods for evaluating the effectiveness of events. The main results of the graduate qualification work: – analyzed the market of beauty salons, the activities of "Los Brows", competitors; – the preferences and interests of the target audience are identified; – segmentation was carried out and portraits of the target audience were drawn up; – developed content plan and media plan; – the effectiveness of the measures taken to promote in social networks was assessed. The areas of the graduate qualification work results application: the sphere of beauty, salon services, when promoting with an emphasis on the interests of the target audience. Conclusions. The following tasks were solved. 1. An existing problem was identified in the activities of the Los Brows beauty salon - poor-quality and inefficient promotion in social networks. 2. An analysis of the methods of Internet marketing used by the beauty salon "Los Brows" was carried out. 3. Based on the preferences of the target audience, a content plan and a media plan for one working month were drawn up. 4. The promotional activities carried out were assessed as effective. The goal has been achieved; the scope of the results has been determined.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 25
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |