Details

Title: Разработка контент-плана для социальной сети «ВКонтакте» (на примере ООО «Леврана»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Болотникова Валерия Владимировна
Scientific adviser: Врублевская Мария Викторовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: социальная сеть; ВКонтакте; контент-план; контент; Леврана; social network; VKontakte; content plan; content; Levrana
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-3057
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\25989

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является увеличение охвата и повышение активности пользователей социальной сети «ВКонтакте» за счет разработки контент-плана для сообщества компании ООО «Леврана». Работа выполнена на базе ООО «Леврана». Использованные методы: коэффициентный анализ для техникоэкономической характеристики предприятия, методы сравнительного анализа. Основные результаты работы: – анализ социальных сетей ВКонтакте, Дзен и YouTube; – анализ предприятия ООО «Леврана»; – анализ основных конкурентов бренда; – разработка контент-плана для социальной сети «ВКонтакте»; – анализ результативности плана и составление рекомендаций. Область применения результатов ВКР: работа имеет практическую значимость и содержит рекомендации по маркетинговой деятельности исследуемой организации. Выводы. Были решены задачи ВКР: анализ предприятия, определение лучших практик контент-планирования, построение контент-плана и его реализация, анализ результативности плана и составление рекомендаций. Спрогнозированы охваты на постах и активность пользователей социальной сети «ВКонтакте» в сообществе бренда.

The aim of the graduate qualification work is to increase the reach and increase the activity of users of the social network "VKontakte" by developing a content plan for the community of the company LLC "Levrana". The work has been carried out on the materials LLC "Levrana". Research methods used: coefficient analysis for the technical and economic characteristics of the enterprise, methods of comparative analysis. The main results of the graduate qualification work: – analysis of social networks VKontakte, Dzen and YouTube; – analysis of the company LLC "Levrana"; – analysis of the main competitors of the brand; – development of a content plan for the social network "VKontakte"; – analysis of the effectiveness of the plan and preparation of recommendations. The areas of the graduate qualification work results application: the work is of practical importance and contains recommendations on the marketing activities of the organization under study. Conclusions. The tasks of the WRC were solved: analysis of the enterprise, determination of the best practices for content planning, construction of a content plan and its implementation, analysis of the effectiveness of the plan and preparation of recommendations. The coverage on posts and the activity of users of the VKontakte social network in the brand community are predicted.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics