Details

Title: Разработка мероприятий по интернет- продвижению компьютерного клуба: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Трохов Максим Антонович
Scientific adviser: Киселева Елена Григорьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: интернет-продвижение; компьютерный клуб; SMM; контент-план; таргетированная реклама; internet promotion; computer club; content plan; targeting advertising
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-3119
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\26050

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является разработка мероприятий по интернет– продвижению компьютерного клуба с использованием методов SMM. Работа выполнена на базе ООО «Колизеум». Использованные методы: группировки и сравнения данных, обобщения и синтеза информации, метод сегментации аудитории, методы экономической оценки инвестиций. Основные результаты работы: – изучено понятие интернет-маркетинга и обобщены подходы к SMM методам продвижения; – дана характеристика деятельности ООО «Колизеум»; – проанализированы методы SMM, используемые ООО «Колизеум»; – сформирован портрет целевой аудитории и выбраны методы продвижения компьютерного клуба; – разработаны контент-план и медиаплан; – проведено обоснование экономической эффективности предлагаемых мероприятий. Область применения результатов ВКР: полученные результаты могут быть использованы для разработки стратегии интернет-продвижения ООО «Колизеум», а также других организаций, предоставляющих услуги в игровой индустрии. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками практической значимости.

The aim of the graduate qualification work is the development of activities for the Internet promotion of a computer club using SMM methods. The work has been carried out on the materials LLC “Colezium”. Research methods used: grouping and comparison of data, generalization and synthesis of information, method of segmentation of audience, methods of economic evaluation of investments. The main results of the graduate qualification work: – the concept of internet marketing has been studied and approaches to SMM promotion methods have been generalized; – description of activity of LLC “Colezium” is given; – SMM methods used by LLC “Colezium” have been analyzed; – a portrait of the target audience is formed and methods of promotion of the computer club are selected; – a content plan and media plan have been developed; – the cost-effectiveness of the proposed activities has been justified. The areas of the graduate qualification work results application: the obtained results can be used for the development of the strategy of the Internet promotion of LLC “Colezium”, as well as other organizations providing services in the gaming industry. Conclusions. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined. The results obtained have signs of practical significance.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics