Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматривается задача разделения студентов на подгруппы для выполнения практических заданий по учебным дисциплинам. При использовании традиционных методов формирования подгрупп, например, при разделении студентов по списку или с учетом успеваемости студентов, не принимаются во внимание сложившиеся между студентами социальные отношения. Однако дружественная и социально комфортная обстановка может оказать значительное влияние на эффективность и результативность группового обучения. В данной работе реализуется комбинированный подход, использующий кластерный анализ для разделения студентов на подгруппы на основе сложившихся социальных отношений с учетом обеспечения в каждой подгруппе разнообразия навыков, необходимых для выполнения практического задания. Предложенный алгоритм имеет потенциал для применения при организации обучения по дисциплинам, формат которых предполагает разделение студентов на подгруппы для работы над исследовательским проектом или практическим заданием по дисциплине.
This paper addresses the problem of dividing students into subgroups for practical assignments in academic disciplines. Traditional methods of subgroup formation, such as dividing students based on a list or considering their academic performance, do not consider the social relationships that have developed among students. However, a friendly and socially comfortable environment can significantly influence the effectiveness and productivity of group learning. This work proposes a combined approach that utilizes cluster analysis to divide students into subgroups based on their existing social relationships, while ensuring diversity of skills necessary for completing practical assignments within each subgroup. The proposed algorithm has the potential to be applied in organizing education for disciplines that involve dividing students into subgroups to work on research projects or practical assignments.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |