Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является выявление особенностей использования системы «франшиза» в малом бизнесе, а также оценить эффективность использования опыта зарубежных компаний в ведении бизнеса на территории Российской Федерации. Были решены следующие задачи: - изучить теоретические основы системы франчайзинга; - оценить перспективы развития франчайзинга в малом бизнесе на территории Российской Федерации; - проанализирована деятельность зарубежной компании и потенциал развития ее франшизы в России. Актуальность темы обусловлена наличием преимуществ ведения малого бизнеса посредством открытия франчайзинговой сети. Методы исследования: статистический, экономико-математический, аналитический. При сборе данных, необходимых для выполнения выпускной квалификационной работы, были использованы такие поисковые системы, как GOOGLE и Яндекс. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. При обработке информации были использованы следующие программы: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft InfoPath. В работе представлены теоретические основы франчайзинга и основы ведения малого бизнеса, а также разбор опыта ведения бизнеса зарубежного франчайзера в России – компании Хесбургер.
The purpose of the work is to identify the peculiarities of using the "franchise" system in small business. The following tasks were solved: - study the theoretical foundations of the franchise system; - assess the prospects for franchise development in small business in the Russian Federation; - analyzed the activities of a foreign company and the potential development of its franchise in Russia. The relevance of the topic is due to the advantages of doing small business through the opening of a franchise network. Research methods: statistical, economic-mathematical, analytical. When collecting the data necessary for the performance of the final qualification work, search engines such as GOOGLE and Yandex were used. The sources of information were data from domestic and foreign research literature, official Internet resources and analytical agencies. The following programs were used to process the information: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft InfoPath. The paper presents the theoretical foundations of franchising and the basics of running a small business, as well as an analysis of the experience of doing business of a foreign franchisor in Russia - Hesburger.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |