Details

Title: Коммуникационное сопровождение проекта в сфере досуга: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_04 «Реклама в международном сотрудничестве»
Creators: Кудрова Арина Александровна
Scientific adviser: Поздеева Елена Геннадиевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: коммуникации; коммуникационное сопровождение; инструменты коммуникационного сопровождения; рынок услуг занятий йогой; студия йоги; коммуникационная кампания; продвижение студии йоги; communication; communication support; communication support tools; yoga services market; yoga studio; communication campaign; yoga studio promotion
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-4666
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\24019

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена анализу рынка услуг занятий йогой, анализу инструментов коммуникационного сопровождения студии йоги и разработке коммуникационной кампании для студии йоги. В работе рассматриваются теоретические основы коммуникационного сопровождения. Представлены несколько подходов к определению коммуникационного сопровождения. Рассмотрены общие цели коммуникационного сопровождения. Разобраны этапы и инструменты коммуникационного сопровождения. Проанализирован рынок услуг занятий йогой на различных уровнях. Дана характеристика коммуника-ционной деятельности студии йоги «Kovrik Club». Проведен опрос с целью выявления критериев выбора студии йоги потребителями. По результатам исследования разработана коммуникационная кампания. В результате проведения исследования были проанализированы этапы коммуникационного сопровождения, дана классификация инструментам коммуникационного сопровождения. Приведены характеристики студии йоги «Kovrik Club», проведен обзор и анализ конкурентной среды. Определены прямые конкуренты и проведен их коммуникационный анализ. Проведен об-щий SWOT-анализ «Kovrik Club» и коммуникационный SWOT-анализ, со-ставлена карта позиционирования. Выявлены сегменты целевой аудитории «Kovrik Club» и составлены портреты потребителей. Автором проведен опрос потребителей о критериях при выборе или потенциальном выборе студии йо-ги. Исходя из результатов исследования разработана коммуникационная кам-пания для «Kovrik Club».

This work is devoted to the analysis of yoga classes market, analysis of yoga studio communication support tools and development of communication campaign for yoga studio. The theoretical foundations of communication support are considered in the work. Several approaches to the definition of communication support are presented. The general objectives of communication support are considered. The stages and tools of communication support are analyzed. The market for yoga classes at different levels is analyzed: international, federal, regional and local. Characteristics of communication activity of yoga studio "Kovrik Club" was given. A survey was conducted to identify the criteria for consumers choice of a yoga studio. Based on the results of the study a communication campaign was developed. As a result of the study the stages of communication support were analyzed, the classification of communication support tools was given. Characteristics of yoga studio "Kovrik Club", review and analysis of the competitive environment were given. Direct competitors are determined, and their communication analysis is made. General SWOT-analysis of "Kovrik Club" and communication SWOT-analysis were made, perceptual map was made. Identified segments of the target audience "Kovrik Club" and made portraits of consumers. The author conducted a survey among customers about their criteria for choosing or potentially choosing a yoga studio. Based on the results of the study communication campaign for "Kovrik Club" was developed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 53
Last 30 days: 6
Detailed usage statistics