Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию особенностей развития высшего образования в России и КНР. В первой главе определены основные этапы развития системы высшего образования в России и Китае. Выявлены взаимодействия двух стран в рамках педагогики и организации системы высшей школы. Во второй главе обозначены схожие черты системы высшего образования в России и Китае, а так же различия и основные недостатки. В третьей главе рассмотрены современные тенденции и перспективы развития системы высшего образования России и Китая. Кроме того, дана статистическая оценка современного состояния высшего образования в обеих странах.
The first chapter defines the main stages of the development of the higher education system in Russia and China. The interactions of the two countries in the framework of pedagogy and the organization of the higher school system are revealed. The second chapter outlines the similarities of the higher education system in Russia and China, as well as the differences and main disadvantages. The third chapter examines the current trends and prospects for the development of the higher education system in Russia and China. In addition, a statistical assessment of the current state of higher education in both countries is given.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- ВВЕДЕНИЕ
- ГЛАВА 1. ИСТОРИЯ РАЗВИТИЯ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ В РОССИИ И КИТАЕ
- 1.1. Основные этапы развития высшего образования в России
- 1.2. Основные этапы развития высшего образования в Китае
- 1.3. Сотрудничество РФ и КНР в области образования
- СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННЫХ ИСТОЧНИКОВ И ЛИТЕРАТУРЫ
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |