Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Предмет выпускной квалификационной работы – рулевое управление внедорожника. Данная работа посвящена разработке системы рулевого управления внедорожника. В процессе работы были рассмотрены различные типы рулевых механизмов, определены их преимущества и недостатки, требования к системе рулевого управления, виды рулевого управления, были спроектированы 3D модели узлов и механизмов рулевого управления внедорожника, также были произведены расчеты на прочность отдельных узлов и подобрано наиболее оптимальное взаимное расположение карданов рулевого вала, чтобы обеспечить наибольшую равномерность вращения вала рейки относительно рулевого колёса. Проектирование и расчеты проводились с использованием приложений Creo Parametric и ANSYS Workbench. В ходе работы были изучены и применены на практике принципы построения в данных приложениях. Проанализировав деформации рулевой колонки при штатном использовании, были сделаны выводы что данная конструкция удовлетворяет требованиям ГОСТ 31507-2012. Затем выполнен расчёт возникающих напряжений в рулевой колонке, в случае ДТП. Полученные данные показали, что данная конструкция обладает хорошими пластическими свойствами при возникновении нештатных ситуаций. Результатом работы стал проект рулевого управления внедорожника с учетом всех требований к безопасности, комфорту вождения и надежности системы.
The subject of the final qualifying work is the steering of an off-road vehicle. This work is devoted to the development of an SUV steering system. In the process of work, various types of steering mechanisms were considered, their advantages and disadvantages, requirements for the steering system, types of steering were identified, 3D models of units and steering mechanisms of the off-road vehicle were designed, calculations were also made for the strength of individual units and to select the most optimal mutual the location of the cardan shaft of the steering shaft to ensure the greatest uniformity of rotation of the rack shaft relative to the steering wheel. Design and calculations were carried out using Creo Parametric and ANSYS Workbench applications. In the course of the work, the principles of construction in these applications were studied and applied in practice. After analyzing the deformation of the steering column during normal use, it was concluded that this design meets the requirements of GOST 31507-2012. Then, the calculation of the resulting stresses in the steering column, in the event of an accident, was performed. The data obtained showed that this design has good plastic properties in the event of abnormal circumstances. The result of the work was an SUV steering project, taking into account all the requirements for safety, driving comfort and system reliability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |