Details

Title: Разработка педального узла внедорожника: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 15.03.01 «Машиностроение» ; образовательная программа 15.03.01_06 «Технологии виртуального прототипирования в машиностроении»
Creators: Хасанов Саддам Бахтиёр Угли
Scientific adviser: Мельникова Наталия Борисовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт машиностроения, материалов и транспорта
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: педальный узел; внедорожник; 3D-моделирование; статический расчет; расчет тормозной системы; топологическая оптимизация; pedal assembly; suv; 3D modeling; static calculation; topological optimization; solidworks; creo parametric; creo simulate
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 15.03.01
Speciality group (FGOS): 150000 - Машиностроение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-5369
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\21996

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является разработка педального узла, а в частности, варианта педального узла внедорожника. В работе изложена сущность подхода к созданию конструкции с использованием систем КОМПАС 3D, SolidWorks, Creo Parametric, Creo Simulate. Изучена история педального узла. Проведен анализ существующих конструкций и необходимых требований.  Изучена технология 3D-моделирования в среде КОМПАС 3D, SOLIDWORKS, Creo Parametric. На примере существующих типов конструкций был разработан комбинированный педальный узел. Используя приложение Creo Simulate, проведен статический расчет модели крепления, так же проведены расчёты тормозной системы.  Для сравнения результатов конструкции модели крепления также была усилена.  По результатам топологической оптимизации, учитывающей различные условия статических расчетов, геометрия подверглась небольшим изменениям в местах крепления цилиндров. В заключительной части был проведен статический расчет измененной модели, показавший отсутствие превышающих предел напряжений и перемещений.

The aim of the work is to develop a pedal assembly, and in particular, a variant of the pedal assembly of an SUV. The paper describes the essence of the approach to creating a design using the systems SolidWorks, Creo Parametric, Creo Simulate. The history of the pedal assembly has been studied. The analysis of existing structures and necessary requirements is carried out. The technology of 3D modeling in the SOLIDWORKS, Creo Parametric environment has been studied. Using the example of existing types of structures, a combined pedal assembly was developed. Using the Creo Simulate application, a static calculation of the fastening model was carried out, as well as calculations of the braking system were carried out. To compare the results, the design of the fastening model has also been strengthened. According to the results of topological optimization, considering various conditions of static calculations, the geometry has undergone slight changes in the attachment points of the cylinders. In the final part, a static calculation of the modified model was carried out, which showed the absence of stresses exceeding the limit and movement limit.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics