Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является разработка педального узла, а в частности, варианта педального узла внедорожника. В работе изложена сущность подхода к созданию конструкции с использованием систем КОМПАС 3D, SolidWorks, Creo Parametric, Creo Simulate. Изучена история педального узла. Проведен анализ существующих конструкций и необходимых требований. Изучена технология 3D-моделирования в среде КОМПАС 3D, SOLIDWORKS, Creo Parametric. На примере существующих типов конструкций был разработан комбинированный педальный узел. Используя приложение Creo Simulate, проведен статический расчет модели крепления, так же проведены расчёты тормозной системы. Для сравнения результатов конструкции модели крепления также была усилена. По результатам топологической оптимизации, учитывающей различные условия статических расчетов, геометрия подверглась небольшим изменениям в местах крепления цилиндров. В заключительной части был проведен статический расчет измененной модели, показавший отсутствие превышающих предел напряжений и перемещений.
The aim of the work is to develop a pedal assembly, and in particular, a variant of the pedal assembly of an SUV. The paper describes the essence of the approach to creating a design using the systems SolidWorks, Creo Parametric, Creo Simulate. The history of the pedal assembly has been studied. The analysis of existing structures and necessary requirements is carried out. The technology of 3D modeling in the SOLIDWORKS, Creo Parametric environment has been studied. Using the example of existing types of structures, a combined pedal assembly was developed. Using the Creo Simulate application, a static calculation of the fastening model was carried out, as well as calculations of the braking system were carried out. To compare the results, the design of the fastening model has also been strengthened. According to the results of topological optimization, considering various conditions of static calculations, the geometry has undergone slight changes in the attachment points of the cylinders. In the final part, a static calculation of the modified model was carried out, which showed the absence of stresses exceeding the limit and movement limit.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |