Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью исследования является разработка практических рекомендаций по повышению эффективности организации зимнего содержания автомобильных дорог и применения противогололедных материалов для борьбы с зимней скользкостью. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Анализ современного состояния борьбы с зимней скользкостью на автомобильных дорогах в Российской Федерации и особенностей зарубежного опыта. 2. Уточнение климатических параметров влияющих на организацию работ по борьбе с зимней скользкостью. 3. Обоснование выбора эффективных противогололедных материалов. 4. Разработка практических рекомендаций по повышению эффективности мероприятий по ликвидации зимней скользкости на автомобильных дорогах. В результате данной работы сформулированы основные принципы по повышению эффективности борьбы с зимней скользкостью, рассчитаны и представлены актуальные данные о возможных случаях образования скользкости на автомобильных дорогах, представлен расчет средних расстояний перевозки ПГМ, предложена методика выбора противогололедного материала на основе функционально-стоимостного анализа, даны практические рекомендации по оптимизации и совершенствованию процессов в области зимнего содержания автомобильных дорог. Работа выполнена с использованием цифровых и информационных технологий. В данной работе использовались программы: AutoCAD, специализированный массив данных для климатических исследований ВНИИГМИ-МЦД, MS Excel, DPLOT.
The purpose of the study is to develop practical recommendations for improving the efficiency of organizing winter maintenance of roads and the use of anti-icing materials to combat winter slipperiness. The research set the following goals: 1. Analysis of the current state of the winter slipperiness on roads in the Russian Federation and the features of foreign experience. 2. Refinement of climatic parameters affecting the organization of work to combat winter slipperiness. 3. Rationale for the choice of effective anti-icing materials. 4. Development of practical recommendations for improving the effectiveness of measures to eliminate winter slipperiness on roads. As a result of this work, the main principles for improving the efficiency of combating winter slipperiness are formulated, up-to-date data on possible cases of slipperiness on roads are calculated and presented, the calculation of average distances for the transportation of anti-icing materials is presented, a method for choosing an anti-icing material based on a functional cost analysis is given, practical recommendations for optimizing and improving processes in the field of winter maintenance of roads. The work was done using digital and information technologies. In this work, the following programs were used: AutoCAD, a specialized dataset for climate research VNIIGMI-WDC, MS Excel, DPLOT.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 4 Detailed usage statistics |