Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Основная гипотеза заключается в том, что модульная система павильона для зоны остановки позволит улучшить безопасность и комфорт, что приведет к повышению качества передвижения на общественном транспорте. Задачи, которые решались во время разработки: 1. Проанализировать существующие аналоги павильонов для остановок общественного транспорта. 2. Выявить современные тенденции дизайна проектировании остановок общественного транспорта. 3. Разработать дизайн-концепцию модульного комплекса-павильона для остановок общественного транспорта. Объектом исследования являются городские сооружения, предметом исследования модульное проектирование сооружений для регулирования пассажиропотока. Для достижения поставленной цели был проведен анализ существующих решений в предметной области методами сравнительного анализа, исторического анализа и критической оценки. В результате работы проведен сравнительный анализ зон остановок общественного транспорта и павильонов. На основе анализа сформулированы основные рекомендации по проектированию функционально-планировочной структуры зоны остановки в коммуникации города. На основе рекомендаций и методик была разработана дизайн-концепция модульного комплекса-павильона для остановок общественного транспорта. В процессе работы были использованы информационные компьютерные технологии: - Интернет-браузеры; - Офисные приложения; - Программное обеспечение для 3D моделирования; - Программы редактирования изображений.
The main hypothesis is that the modular pavilion system for the stop zone will improve safety and comfort, which will lead to an increase in the quality of movement on public transport. Tasks that were solved during development: 1. Analyze the existing analogues of pavilions for public transport stops. 2. To identify modern design trends in the design of public transport stops. 3. To develop a design concept of a modular complex-pavilion for public transport stops. The object of the study is urban structures, the subject of the study is the modular design of structures for regulating passenger traffic. To achieve this goal, the analysis of existing solutions in the subject area was carried out by methods of comparative analysis, historical analysis, and critical evaluation. As a result of the work, a comparative analysis of the zones of public transport stops and pavilions was carried out. Based on the analysis, the main recommendations for the design of the functional and planning structure of the stop zone in the communication of the city are formulated. Based on the recommendations and methods, the design concept of a modular complex-pavilion for public transport stops was developed. Information computer technologies were used in the process of work: - Internet browsers; - Office applications; - 3D modeling software; - Image editing programs.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |