Details

Title: Оценка эффективности развития дистанционного банковского обслуживания (на примере АО «Альфа-Банк»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_04 «Финансы и кредит»
Creators: Тихонкина Анастасия Игоревна
Scientific adviser: Зайцев Андрей Александрович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: дистанционное банковское обслуживание; оценка эффективности; финансовая отчетность; интернет-банкинг; мобильный банкинг; мобильные приложения; чат-бот; remote banking services; efficiency assessment; financial statements; internet-banking; mobile banking; chat-bot
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr24-327
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\27177

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объект исследования: дистанционное банковское обслуживание. Предмет исследования: анализ эффективности дистанционного банковского обслуживания в России и в частности в АО «Альфа-Банк». Целью работы является оценка эффективности дистанционного обслуживания в АО «Альфа-Банк» и разработка мероприятий для его совершенствования. В процессе выполнения работы были решены следующие задачи: - изучить теоретические аспекты организации дистанционного банковского обслуживания в России и нормативно-правовая базу; - проанализировать уровень развития ДБО в России и в частности в АО «Альфа-Банк»; - проанализировать показатели деятельности АО «Альфа-Банк» за 2017-2021 гг., в том числе, связанные с предоставлением ДБО; - разработать мероприятия по развитию ДБО в АО «Альфа-Банк»; - оценить эффективность предлагаемых мероприятий. В соответствии с целью и задачами исследования нами были определены следующие методы: теоретический анализ, сравнительный анализ, опрос (анкетирование), прогнозирование. Актуальность темы обусловлена необходимостью банков улучшать процесс предоставления услуг с целью получения конкурентного преимущества на рынке. Источники информации: данные отечественной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов, аналитических агентств, а также данные, предоставленные сотрудниками банка во время прохождения производственной практики. Расчеты и оценка эффективности мероприятий проводились с помощью пакета MS Office (Excel).

The thesis of the graduate qualification work is “The efficiency assessment of remote banking services on the example of JSC «Alfa-Bank»”. The given work is devoted to giving an assessment of remote banking services in Alfa-Bank and to developing activities for its improvement. The research set the following objectives: - To study the theoretical aspects of the organization of remote banking services in Russia - To study the regulatory and legislative framework governing the RBS - To analyze the level of development of RBS in Russia and in particular in Alfa-Bank JSC - To analyze the financial statements of Alfa-Bank JSC for 2017-2021, including those related to the provision of RBS - To develop measures to improve RBS in Alfa-Bank JSC - Evaluate the effectiveness of the proposed measures. According to the purpose and objectives of the study, we have identified the following methods: theoretical analysis, comparative analysis, survey (questionnaire), forecasting. The relevance of the topic is due to the need for banks to constantly improve the range of services provided in order to gain a competitive advantage in the market. Remote banking in this case is a strong tool in the period of development of innovative technologies and their widespread use. With the help of RBS, banks can attract new and increase the level of loyalty of existing customers, as well as reduce their costs. The sources of information were the data of domestic scientific research literature, official Internet resources and analytical agencies, as well as data provided by the banks employees during the internship. Measures are proposed to improve the RBS system in Alfa-Bank JSC, the results of which can allow the bank to reduce costs and increase the level of customer loyalty. Calculations and evaluation of the effectiveness of the measures were carried out using the MS Office (Excel) package.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics