Details

Title: Внедрение Agile Ways of Working в проектную деятельность маркетинговой компании: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.04.05_02 «Бизнес-инжиниринг (международная образовательная программа)»
Creators: Пономаренко Ирина Алексеевна
Scientific adviser: Борреманс Александра Дирковна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинг; проектное управление; организационный дизайн; agile; Kanban; управление изменениями; marketing; project management; organizational design; change management
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr24-420
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\27258

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью исследования является разработка и внедрение системы проектного менеджмента в маркетинговой компании на основе ценностей и принципов Agile. Исследование выполнялось на базе информации о деятельности компании, оказывающей услуги цифрового маркетинга ООО «QuickS». Предмет ВКР: система менеджмента маркетинговой компании ООО «QuickS». Методы исследования: бенчмаркинговый анализ, фасилитация, методы управления проектами, методы управления изменениями, организационный дизайн. Основные результаты исследования: проведено исследование динамики развития сферы цифрового маркетинга; выявлены ключевые риски и ограничения маркетинговых компаний; проведен анализ применения гибких методологий в маркетинге, проведен анализ эффективности деятельности объекта исследования; разработано предложение по трансформации организационной структуры, системы менеджмента и ИТ-инфраструктуры компании; разработан план управления изменениями; проведен анализ эффективности внедрения изменений. Область применения результатов ВКР – процессы операционного и проектного управления объекта исследования и аналогичных компаний. Научной новизной является анализ инновационных практик внедрения agile-подходов и ценностей в маркетинговой индустрии на международном рынке, анализ инструментов и практик организации agile-трансформаций в условиях ограниченных ресурсов для малого и среднего бизнеса. Выводы. Задачи ВКР реализованы, цель исследования достигнута. Результаты исследования обладают признаками научной новизны.

The purpose of the research is to develop and implement a project management system in a marketing company, based on the values and principles of Agile. The research was carried out on the basis of information about the activities of a company providing digital marketing services «QuickS» LLC. The subject of the research: the management system of the marketing company «QuickS» LLC. Methods of research: benchmarking analysis, facilitation, project management methods, change management methods, organizational design. The main results of the research: the study of the dynamics of the digital marketing sphere was conducted; the key risks and limitations of marketing companies were identified; the analysis of the application of flexible methodologies in marketing was conducted; the analysis of the effectiveness of the object of research was conducted; a proposal for the transformation of the organizational structure, management system and IT infrastructure of the company was developed; a change management plan was developed; the analysis of the effectiveness of change implementation was conducted. The field of application of the results of the work - the processes of operational and project management of the object of research and similar companies. The scientific novelty is the analysis of innovative practices of implementation of agile approaches and values in the marketing industry in the international market, analysis of tools and practices of organization of agile-transformations in conditions of limited resources for small and medium businesses. Conclusions. The tasks of the thesis were solved, the goal has been achieved. The research carried out have signs of scientific novelty.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics