Details

Title: Применение опережающей самостоятельной работы при обучении грамматике английского языка студентов лингвистических направлений подготовки: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Полищук Яна Леонидовна
Scientific adviser: Дашкина Александра Игоревна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: опережающая самостоятельная работа; самостоятельная работа; методы обучения; образовательные технологии; перевернутый класс; активное обучение; flipped classroom technology; teaching methods; educational technologies; active learning
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-790
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\27549

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: Применение опережающей самостоятельной работы при обучении грамматике английского языка студентов лингвистических направлений подготовки. Данная работа посвящена исследованию применения метода опережающей самостоятельной работы для студентов лингвистических направлений подготовки при обучении грамматике английского языка. В ходе исследования был проведён анализ эффективности опережающей самостоятельной работы, оценен уровень усвоения грамматических навыков и выявлены преимущества и недостатки данного метода в обучении английской грамматике на основе эксперимента. В ходе исследования были проанализированы существующие методы и подходы к обучению грамматике английского языка, изучены концепции опережающего обучения и самостоятельной работы в контексте образования, оценена эффективность опережающей самостоятельной работы студентов при обучении грамматике английского языка, изучены отзывы студентов относительно метода опережающей самостоятельной работы в рамках обучения грамматике английского языка, предоставлены рекомендации для улучшения обучения основе результатов проведенного исследования. В практической части исследования была разработана методика применения опережающей самостоятельной работы в процессе обучения грамматике английского языка студентов лингвистических специальностей. Оценка эффективности такого подхода позволила выявить преимущества и ограничения, дать практические рекомендации по внедрению данного метода в учебный процесс.

The topic of the thesis is “Application of the flipped classroom technology in teaching English grammar to students of linguistic directions of training” This work is devoted to the study of application of the “flipped classroom” technology in teaching English grammar to students majoring in linguistics. The study analyzed the effectiveness of “flipped classroom” technology, evaluated the level of grammar skills acquisition and revealed the advantages and disadvantages of this method in teaching English grammar based on the experiment. The research analyzed existing methods and approaches to teaching English grammar, studied the concepts of “flipped classroom” technology in the context of education, evaluated the effectiveness of “flipped classroom” technology in teaching English grammar, studied students feedback regarding this method of teaching English grammar, provided recommendations for improving learning based on the results of the study. In the course of the study the existing methods and approaches to teaching English grammar were analyzed, the concepts of anticipatory learning and independent work in the context of education were studied, the effectiveness of students anticipatory independent work in studying English grammar was evaluated, students feedback regarding the method of anticipatory independent work in the course of teaching English grammar was studied, recommendations for improving learning based on the results of the study were provided. In the practical part of the study, the methodology of application of the “flipped classroom” technology in the process of teaching English grammar to students of linguistic specialties was developed. This study allowed us to identify the advantages and limitations of this approach, to give practical recommendations for the implementation of this method in the learning process.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics