Таблица | Карточка | RUSMARC | |
Разрешенные действия:
Группа: Анонимные пользователи Сеть: Интернет |
Аннотация
Critically examines how radical political theory and its application to film analysis can provide insight to the aesthetic self during political upheaval and conflict.
Права на использование объекта хранения
Место доступа | Группа пользователей | Действие | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все | |||||
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ | |||||
Интернет | Анонимные пользователи |
Оглавление
- Political Theory and Film
- Contents
- Acknowledgements
- 1 Introduction: Political Theory and Film
- 2 Theodor Adorno: Charlie Chaplin’s Monsieur Verdoux
- 3 Walter Benjamin: Ken Loach’s Land and Freedom
- 4 Ernst Bloch: Woody Allen’s Midnight in Paris
- 5 Gilles Deleuze: Kleber Mendonça Filho’s Neighbouring Sounds
- 6 Alain Badiou: Jia Zhangke’s A Touch of Sin
- 7 Jacques Rancière: Gavin Hood’s Rendition
- 8 Julia Kristeva: David Fincher’s Fight Club
- 9 Slavoj Žižek: J. C. Chandor’s Margin Call
- 10 Conclusion
- Bibliography
- Filmography
- Index
- About the Author
Статистика использования
pdf/1696841.pdf
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0 Подробная статистика |
epub/1696841.epub
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0 Подробная статистика |