Детальная информация

Название: Politics, literature, & film. Rabelais's contempt for fortune: Pantagruelism, politics, and philosophy
Авторы: Haglund Timothy
Коллекция: Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика: Literature and society — History; Social problmes in literature.; LITERARY CRITICISM / European / French.; PHILOSOPHY / General.; Political and social views.; Literature and society.; EBSCO eBooks
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: on1076485679

Разрешенные действия:

pdf/1946322.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/1946322.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Francois Rabelais wrote Gargantua and Pantagruel at the height of the Renaissance, when top-caliber thinkers aimed to unite the best of freshly rediscovered ancient Greco-Roman theory and practice and transform politics. Through his work, Rabelais offers his unique understanding of ancient philosophy and political thought. This book considers the role of fortune as the key to understanding Rabelais, much in the manner of contemporaries such as Machiavelli. The two could not be more different, however. Throughout his writings, Rabelais attempts to restore respect for the goddess Fortuna through a cheerful restatement of the case for the sober classical attitude toward future things. As Rabelais's headstrong character Panurge seeks counsel regarding his marriage prospects, various authorities repeatedly warn him that cuckoldry and spousal abuse await. Panurge looks foolhardy during these admonitions. Far from affirming Machiavelli's instruction, given in chapter 25 of The Prince, to beat fortune like a woman, Rabelais dramatizes Panurge learning that his future femme may beat him. Through this dramatization, Panurge begins to hear the merits of viewing fortune as an intractable part of life that must be shouldered with the proper inner disposition rather than as an object susceptible of human conquest.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Contents
  • 1 Our Religion, the Political State, and Private Life
  • 2 Interpreting Rabelais Pantagruelically
  • 3 Philosophers as Citizens: Diogenism, Machiavellianism, Pantagruelism
  • 4 Interpreting Machiavelli Pantagruelically
  • 5 Dutiful Philosophy: The Role of Debvoir in Panurge’s Outlook
  • 6 Panurge Versus the Authorities
  • 7 Blowing Bubbles, Understanding Nature
  • 8 Back To Diogenes’ Barrel—and Tomb
  • Bibliography
  • Index
  • About the Author

Статистика использования

pdf/1946322.pdf

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика

epub/1946322.epub

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика