Детальная информация

Название: Overcoming Managerialism: Power, Authority and Rhetoric at Work
Авторы: Spillane Robert
Другие авторы: Joullie Jean-Etienne
Коллекция: Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика: Delegation of authority.; BUSINESS & ECONOMICS — Management.; Authority.; Management Education.; Managerialism.; Philosophy of Management.; Power.; EBSCO eBooks
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: on1322125909

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Managerialism has often been defined as an ideology, according to which the effective and efficient running of commercial firms, not-for-profit organizations and public administrations is delivered by individuals who possess superior formal knowledge and expertise in management. Arguing to their exclusive education, managers deprive employers and employees of decision-making power and ensconce themselves systematically in the power structure of workplaces to advance their own interests and agenda. The central thesis of Overcoming Managerialism is that resisting and overcoming managerialism necessitates the re-establishing of the conceptual distinction between power and authority. Second, it requires the rehabilitating of authoritative management as a protection against authoritarian practices. Authority, properly conceived, redirects power to technical experts and professionals and thereby limits managerial power. The authors discuss ten contentions which, taken together, represent a theory of the foundation of management in which authority, power and rhetoric are central concepts. This book combines academic scholarship with a readable critique of managerialism. It will be of interest to both management scholars and students.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Acknowledgements
  • Contents
  • Introduction
  • Chapter 1: Authority in the Golden Age
  • Chapter 2: Authoritarianism, Conformity and Obedience
  • Chapter 3: A Theory of Managerial Power
  • Chapter 4: Authority and Argumentation in the Boardroom
  • Chapter 5: A Critique of Management Education
  • Chapter 6: The Rhetoric of Managerial Authority
  • Chapter 7: The Misuse of Psychology
  • Chapter 8: Machiavellian Ingenuity or Moral Intelligence?
  • Chapter 9: Purposive Ethics for Managers
  • Chapter 10: From Managerialism to Heroic Management
  • Summary: Ten Contentions
  • Bibliography
  • Index

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика