Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (203 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Рассмотрены понятия "духовность", "нравственность", "духовно-нравственное воспитание". Указано на многогранность этих понятий. Обосновывается наличие в этих понятиях как светской, так и религиозной составляющей. Духовность рассмотрена в контексте религиозной православной традиции. Нравственность представлена проявлением духовности в поведении человека, в его взаимоотношениях с окружающим миром. Процесс духовно-нравственного воспитания рассмотрен с позиций главных признаков духовности и нравственности: стремление человека к идеалу, ориентация на высшие базовые ценности и характер взаимоотношений между людьми.
The concepts of "spirituality", "morality", "spiritual and moral education". Indicated on the versatility of these concepts. Substantiates the existence of these concepts in both secular and religious component. Spirituality is considered in the context of the religious Orthodox tradition. Morality represented a manifestation of spirituality in human behavior, in its relations with the outside world. The process of moral education is considered from the viewpoint of the main signs of spirituality and morality: the desire of man to the ideal orientation to the basic values ??of the highest and the nature of relationships between people.
Usage statistics
Access count: 1203
Last 30 days: 7 Detailed usage statistics |