Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Учебное пособие «What Will Run The World?» учит использовать информацию данных текстов в аналитических целях, помогает сформулировать свою точку зрения, создает возможность проведения дискуссий. Оно также служит для углубления экстралингвистических знаний, обогащения активного словарного запаса, совершенствования устной и письменной речи в пределах грамматических и лексических тем, предусмотренных программой для III–IV курсов. Материал первой части составлен на основе аутентичных, частично адаптированных текстов, в которых затрагивается ряд актуальных событий и проблем социального, экономического и политического характера относительно значимых вопросов мирового сообщества, рассматриваемых в тренировочных упражнениях. Темы разделов являются профессионально-ориентированными для студентов, обучающихся по направлению «Зарубежное регионоведение». «What Will Run The World?» – многофункциональное пособие (1–2 части) для работы с англоязычной литературой и периодикой, которое предназначено для студентов Высшей школы международных отношений (III–IV курсов) по дисциплине «Политический дискурс».
The teaching aid «What Will Run The World?» trains the student to use information of given texts for analytical aims, helps to formulate its point of view, creates ability for discussions. It also intends for getting deep extralinguistic knowledge, enriching active lexical vocabulary, improving oral and written speech within the bounds of grammatical and lexical topics, provided for the programms of 3–4 courses. The content of the first part is based on authentic, partly adapted texts, concerning actual events and problems of social, economic and political character according to the questions of global world, given in the training exercises. The topics presented in the textbook are professionally-oriented for students, studying the direction «Fireign regional aspect». «What Will Run The World?» – multifunctional teaching aid (1–2 parts) for work with English literature and periodicals, intended for stu-dents of High School of International Relations (3–4 courses) in «Political discurse».
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- CONTENTS
- UNIT I. FOREIGN POLICY IN GLOBAL AGE
- UNIT II. “THE GREATEST THREAT”
- UNIT III. GAUGING AMERICAN CRIMES
- UNIT IV. THE FINAL CENTURY OF HUMAN CIVILIZATION?
- UNIT V. MICROCOSM IN GLOBAL SOCIETY
- UNIT VI. CANADA IN GLOBAL POLITICS
- UNIT VII. “GOLDEN BILLION”
- UNIT VIII. THE TRAGEDY IN TWO ERAS (BNW-NEW)
- UNIT IX. THE MOST DANGEROUS MOMENT IN THE WORLD
- UNIT X. THE DOOMSDAY CLOCK
- UNIT XI. MASTERS OF GLOBAL WORLD
- UNIT XII. ONE DAY IN THE LIFE OF A READER OF THE NEW YORK TIMES
- EXTRA READING
- UNIT I. "THE WORLD'S LEADING SUPPORTER OF TERRORISM"
- UNIT II. ARE BUSINESSES READY FOR DEGLOBALIZATION?
- UNIT III. THE UNWINNABLE TRADE WAR EVERYONE LOSES IN THE U.S.-CHINESE CLASH — BUT ESPECIALLY AMERICANS
- UNIT IV. "THE IRANIAN THREAT": WHO IS THE GRAVEST DANGER TOWORLD PEACE?
- UNIT V. CHAOS IS THE POINT: RUSSIAN HACKERS AND TROLLS GROWSTEALTHIER IN 2020
- UNIT VI. TRUMP IMPEACHMENT INQUIRY
- UNIT VII. GLOBAL CORONAVIRUS
- Appendix 1
- Appendix 2
- Appendix 3
- BIBLIOGRAPHY
Usage statistics
Access count: 20
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |