Details

Title: Использование исследовательских заданий в обучении иностранных студентов академическому русскому письму // Актуальные вопросы международного сотрудничества в образовании: сборник научно-методических трудов
Creators: Федотова Вера Сергеевна
Imprint: Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2017
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Общая коллекция
Subjects: академическое русское письмо; иностранные студенты; русский язык; научный текст; academic Russian letter; a foreign student; Russian language; scientific text
LBC: 81.411.2-99я43
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian; English
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id17-28
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: RU\SPSTU\edoc\51921

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье обоснована роль исследовательских заданий в аспекте обучения иностранных студентов академическому русскому письму. Академическое письмо рассматривается как компонент исследовательской компетентности и неотъемлемая черта современного профессионального образования. Приводятся примеры заданий исследовательского характера, направленные на формирование навыков академического письма на русском языке.

In the article the author substantiates the role of research tasks in the aspect of training foreign students Russian academic writing. Academic writing is considered as a component of research competence and an essential part of modern professional education. The author gives examples of tasks of exploratory nature, aimed at the development of academic writing skills in Russian.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All Read
Internet Authorized users SPbPU Read Print
Internet Authorized users (not from SPbPU) Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 24
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics