Details

Title: Стимулирование учебного процесса иностранных учащихся в условиях социокультурной адаптации // Актуальные вопросы международного сотрудничества в образовании: сборник научно-методических трудов
Creators: Литвинова Дарья Николаевна
Imprint: Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2017
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Общая коллекция
Subjects: социальная адаптация; иностранные студенты; социальная интеграция; проблема адаптации; русский язык как иностранный; social adaptation; foreign students; social integration; the problem of adaptation; Russian as a foreign language
LBC: 74.484.4я43
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian; English
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id17-32
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: RU\SPSTU\edoc\51932

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье рассматриваются основные проблемы социальной адаптации иностранных учащихся подготовительного факультета к условиям жизни в России. А также факторы, влияющие на уровень их социальной адаптации, такие как бытовые проблемы, разные культурные особенности страны пребывания и родной страны, новый язык общения и новая образовательная система.

The article deals with the main problems of social adaptation of foreign students who came to the preparatory faculty to the conditions of life in Russia. And also the factors that influence the level of their social adaptation, such as everyday problems, different cultural features of the host country and home country, a new language of communication and a new educational system.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All Read
Internet Authorized users SPbPU Read Print
Internet Authorized users (not from SPbPU) Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 26
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics