Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.4 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье обоснована и подтверждена возможность применения разработанной ранее авторами общей Модели количественной оценки качества управления вузом для построения количественных оценок управления вузом на уровне факультетов/институтов, связанных с достижением определенных целей и с решением конкретных стратегических задач. В статье подробно рассматривается вопрос построения количественной оценки качества управления факультетами/институтами вуза по достижению такой задачи как формирование благоприятной системы условий найма, работы и академических контрактов профессоров. В частности, в ней раскрываются вопросы формирования системы сбалансированных показателей, используемых для построения оценки качества управления по решению поставленной стратегической задачи; ранжирования их по значимости для ее решения; шкалирования и нормирования исходной информации по используемым сбалансированным показателям; определения фактических балльных и вербальных оценок качества управления факультетами; построения интегральных количественных оценок качества управления каждым факультетом по решению поставленной стратегической задачи.
The article substantiates and confirms the possibility of using the general Model of a quantitative assessment of university management quality developed by the authors earlier to build quantitative assessments of university management at the level of faculties/institutes related to achieving specific goals and solving specific strategic problems. The article discusses in detail the question of constructing a quantitative assessment of management quality of university departments/institutes to achieve such a task as the formation of a favorable system of conditions for employment, work and academic contracts of professors. In particular, it reveals the issues of forming a system of balanced indicators used to build an assessment of the management quality for solving the strategic problem; ranking them by importance for its solution; scaling and rationing of the initial information on the used balanced indicators; determination of actual point and verbal assessments of the faculty management quality; constructing integral quantitative assessments of the management quality of each faculty by solving a strategic problem.
Usage statistics
Access count: 279
Last 30 days: 10 Detailed usage statistics |