Details

Title: Педагогическая практика студентов вуза физической культуры // Спорт, человек, здоровье: X Международный конгресс, 8-10 декабря 2021 года, Санкт-Петербург, Россия: материалы конгресса
Creators: Смирнова Г. Н.
Organization: Российский Государственный Педагогический Университет им. А. И. Герцена
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2021
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Общая коллекция
Subjects: непрерывная педагогическая практика; профессионализм педагога; педагогическая умелость
LBC: 75; 74.48
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id21-324
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\67787

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Суть непрерывной педагогической практики состоит в том, чтобы практическая педагогическая деятельность студентов была регулярной, систематической, как учебные занятия. Иначе говоря, деятельность студента только там и тогда будет считаться непрерывной педагогической практикой, когда и где он: а) имеет реальных учеников; б) обучает, воспитывает и развивает их; в) осуществляет педагогическую деятельность на протяжении всей учебы в вузе.

The essence of continuous pedagogical practice is that students’ practical pedagogical activity should be regular and systematic like training sessions. In other words, a student’s activity only there and then will be considered continuous, when and where the practicant: a) has real students; b) teaches, educates and develops them; c) carries out pedagogical activity throughout his studies at the university.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics