Details

Title Теория и практика массовой информации: учебное пособие
Creators Арканникова Марина Сергеевна; Дашкова Екатерина Игоревна; Зубко Дарья Валерьевна; Клюев Юрий Владимирович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2021
Collection Учебная и учебно-методическая литература; Общая коллекция
Subjects средства массовой информации; журналистика; учебники и пособия для вузов
LBC 76.0я73
Document type Tutorial
File type PDF
Language Russian
Speciality code (FGOS) 42.03.01; 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/2/id21-43
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\67476
Record create date 12/7/2021

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В учебном пособии представлены основные теоретические и практические положения функционирования каналов массовой информации. Исследованы состояние и функции средств массовой информации, их воздействие на аудиторию. Дана характеристика категорий: информация, массовая информация, массовая коммуникация, информационная повестка дня и картина мира, журналистское творчество, жанр, система средств массовой информации. Раскрыты особенности деятельности телерадиожурналистики, интернет-медиа. Представлена методология исследования медиапространства. Изучена типология СМИ и жанровая структура журналистики. Раскрыты основные положения законодательства о средствах массовой информации. Учебное пособие предназначено для бакалавров, магистрантов, аспирантов, обучающихся по направленияю «Реклама и связи с общественностью».

This training manual presents the main theoretical and practical provisions of the functioning of mass media channels. The state and functions of mass media and their impact on the audience are explored. The following categories are characterized: information, mass information, mass communication, information agenda and worldview, journalistic creativity, genre, mass media system. The features of TV and radio journalism and Internet media are described. The methodology of the study of media space is presented. The typology of mass media and the genre structure of journalism are studied. The basic provisions of mass media legislation are disclosed. The manual is intended for bachelor’s degree, master’s degree, postgraduate program students studying in majors coded 42.03.01 «Advertising and Public Relations» and 42.04.01 «Advertising and Public Relations», university teachers.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 127 
Last 30 days: 2

Detailed usage statistics