Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (233 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье изложены этапы и виды профессионального выгорания тренеров-преподавателей; показано, что содержание, характер и условия труда тренера-преподавателя определяют его стрессогенность и она будет усиливаться, поскольку теперь повышаются требования к работникам отраслей народного хозяйства, включая физическую культуру и спорт, военное дело. Отмечается, что, в связи с этим на тренера-преподавателя возлагается ответственность за достижение не только и не столько отчетных показателей, сколько, и это главное, полезных стране результатов.
The article describes the stages and types of professional burnout of coach-teachers. It is known that the content, nature and working conditions of a coach-teacher determine his stressfulness. Stressfulness will increase, as the requirements for workers in the sectors of the national economy, including physical culture and sports, as well as military affairs, are now increasing. In this regard, the coach-teacher is responsible for achieving not only reporting indicators, but also useful results for the country.
Usage statistics
|
Access count: 40
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |