Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (1.2 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Рассматривается реализация одного из возможных подходов к формированию маркетинговой стратегии предприятия связи, основанного на применении методов исследования операций и позволяющего оптимизировать выбор ассортимента услуг, объемов продаж, сегментов рынка и цен на услуги связи. Формализация процесса планирования сводится к анализу модели нелинейного частично-целочисленного программирования с помощью эвристического метода, основанного на итерационном увеличении цен на услуги связи и решении на каждом шаге изменения цен задачи линейного частично-целочисленного программирования методом Лэнда и Дойга.
The implementation of one of the possible approaches to the formation of a marketing strategy for a communications enterprise, based on the use of operations research methods and allowing to optimize the choice of a range of services, sales volumes, market segments and prices for communications services, is considered. Formalization of the planning process is reduced to the analysis of a nonlinear partial-integer programming model using a heuristic method based on an iterative increase in prices for communication services and solving the problem of linear partial-integer programming at each step of changing prices using the Land and Doig method.
Table of Contents
- SAEC_2022_Ч_3_Обложка_стр_1
- 2138 Системный анализ ч 3_корр
- 1
- SAEC_2022_Ч_3
- Step and repeat document 1 3
Usage statistics
Access count: 55
Last 30 days: 3 Detailed usage statistics |