Details

Title: Особенности управления инновациями в университете: традиции и современность // Управление инновациями в условиях цифровой трансформации: сборник докладов Всероссийской студенческой учебно-научной конференции, 7–8 апреля 2023 года
Creators: Шабан Антон Павлович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Collection: Общая коллекция
Subjects: высшее образование; управление инновациями; цифровые компетенции; цифровые инновации; образовательная среда; университет 4.0; стратегия; higher education; innovation management; digital competencies; digital innovations; educational environment; university 4.0; strategy
LBC: 74.480.4; 65.291.551-21
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-577
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\71580

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Управление инновациями в университете является важной частью общего успеха учреждения. Крайне важно, чтобы университет располагал комплексной системой управления как гарантии того, что он сможет извлечь выгоду из новых возможностей и оставаться конкурентоспособным на рынке. Имея четкое видение и стратегию инноваций, культуру инноваций, процесс выявления и разработки новых идей, систему коммерциализации новых идей и систему мониторинга и оценки инноваций, университет может гарантировать, что он сможет оставаться успешным. В рамках статьи выделены особенности управления инновационной деятельностью вузов, определены ключевые компоненты системы управления инновациями, их адаптация к управлению цифровыми инновациями в контексте концепции Университета 4.0.

Innovation management at the university is an important part of the overall success of the institution. It is essential that the university has a comprehensive management system in place to ensure that it can capitalize on new opportunities and remain competitive in the marketplace. With a clear vision and strategy for innovation, a culture of innovation, a process for identifying and developing new ideas, a system for commercializing new ideas, and a system for monitoring and evaluating innovation, a university can ensure that it can remain successful. Within the framework of the article, the features of the management of innovative activities of universities are highlighted, the key components of the innovation management system are identified, their adaptation to the management of digital innovations in the context of the University 4.0 concept.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics