Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье рассматриваются взгляды двух представителей различных методических школ – ленинградской (С. Ф. Шатилов) и липецкой (Е. И. Пассов), анализируются ключевые положения теорий обучения говорению, проблемы мотивации и система упражнений. Делается вывод о том, что операционная модель обучения, предложенная С. Ф. Шатиловым, оказалась более жизнеспособной, чем модель культуросообразного иноязычного образования Е. И. Пассова.
The article examines the views of two representatives of different methodological schools – Leningrad (S. F. Shatilov) and Lipetsk (E. I. Passov), analyzes the key points of the theories of teaching speaking, the problems of motivation and the system of exercises. It is concluded that the operational model of teaching proposed by S. F. Shatilov proved to be more viable than E. I. Passov’s model of culturally appropriate foreign language education.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |