Details

Title: Особенности подготовки учителя иностранных языков с учетом положений теории множественного интеллекта // Шатиловские чтения. Научное методическое наследие и перспективы развития иноязычного образования: сборник научных трудов по материалам конференции
Creators: Аитов Валерий Факильевич
Organization: Башкирский государственный педагогический университет имени М. Акмуллы
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication: 2024
Collection: Общая коллекция
Subjects: профессиональная подготовка; теория множественного интеллекта; professional training; multiple intelligence theory
LBC: 74.48
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-654
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: RU\SPSTU\edoc\72335

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье рассматриваются особенности профессиональной подготовки. В контексте профессиональной подготовки будущих учителей иностранных языков в плане освоения языка и дальнейшего переноса полученной технологии в практику школы при обучении иностранному языку предлагается теория множественной природы интеллекта, разработанная Говардом Гарднером. В исследовании делается попытка решить следующие задачи: раскрыть основные положения теории множественного интеллекта; выявить особенности студентов разных специальностей и ознакомить студентов с технологией выявления типа интеллекта с целью учета индивидуальных особенностей школьников для успешной реализации иноязычного образования.

The article discusses the features of foreign language (FL) teacher vocational training. Mastering the language and further transfer of the received technology to the practice of the FL Teaching in school is under consideration. A theory of multiple nature of intelligence, developed by Howard Gardner, is proposed. In the study, an attempt to solve the following tasks is made: to reveal the main provisions of the theory of multiple intelligences; to identify the features of students of different specialities and to familiarize students with the technology of identifying the type of intelligence in order to take into account the individual characteristics of schoolchildren for the successful implementation of FL teaching.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics