Details

Title: Критериальный подход к оцениванию устных и письменных заданий (опыт работы в учреждении высшего образования) // Шатиловские чтения. Научное методическое наследие и перспективы развития иноязычного образования: сборник научных трудов по материалам конференции
Creators: Тетерина Анна Николаевна
Organization: Российский государственный педагогический университет им. А. И. Герцена
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication: 2024
Collection: Общая коллекция
Subjects: формирующее оценивание; критерии оценивания; контроль; оценивание; обратная связь; assessment for learning; assessment criteria; assessment; feedback
LBC: 74.480.28
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-695
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: RU\SPSTU\edoc\72392

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья посвящена проблеме разработки критериев оценивания в рамках констатирующего и формирующего оценивания. В статье рассматриваются требования к системе критериев оценивания. Автор предлагает алгоритм разработки такой системы, а также описывает опыт применения системы критериев со студентами РГПУ им. А. И. Герцена.

The article looks at the problem of assessment criteria development as a part of assessment for learning. The author focuses on the requirements the criteria must follow as well as suggests the algorithm for developing the criteria system. The author’s experience of applying the system is described.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics