Details

Title: Трудности обучения китайских студентов лексике русского языка и специфика их преодоления // Неделя науки Высшей школы международных образовательных программ: материалы научной конференции с международным участием, 11–15 декабря 2023 года
Creators: Ли Сюаньин
Organization: Казанский (Приволжский) федеральный университет
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Общая коллекция
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-722
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: RU\SPSTU\edoc\73133

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье раскрываются трудности обучения китайских студентов лексике русского языка, а также даются рекомендации, которые направлены на их преодоление. В частности, выделяются сложности с фонетическим произнесением слов, запоминанием и воспроизведением новых словарных единиц. Кроме этого, уточняется также наличие языкового барьера, который свойственен многим китайским студентам. Для решения существующих противоречий рекомендуется опираться на сильные стороны китайских обучающихся, такие как их трудолюбие и работоспособность, визуальное мышление, уважение к педагогу.

The article reveals the difficulties of teaching Russian vocabulary for Chinese students’, and provides recommendations that are aimed at overcoming them. Difficulties with phonetic pronunciation of words, memorization and reproduction of new vocabulary units are highlighted. In addition, the presence of a language barrier, which is typical for many Chinese students, is also clarified. To resolve existing contradictions, it is recommended to rely on the strengths of Chinese students, such as their hard work and efficiency, visual thinking, and respect for the teacher.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics