Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье раскрываются трудности обучения китайских студентов лексике русского языка, а также даются рекомендации, которые направлены на их преодоление. В частности, выделяются сложности с фонетическим произнесением слов, запоминанием и воспроизведением новых словарных единиц. Кроме этого, уточняется также наличие языкового барьера, который свойственен многим китайским студентам. Для решения существующих противоречий рекомендуется опираться на сильные стороны китайских обучающихся, такие как их трудолюбие и работоспособность, визуальное мышление, уважение к педагогу.
The article reveals the difficulties of teaching Russian vocabulary for Chinese students’, and provides recommendations that are aimed at overcoming them. Difficulties with phonetic pronunciation of words, memorization and reproduction of new vocabulary units are highlighted. In addition, the presence of a language barrier, which is typical for many Chinese students, is also clarified. To resolve existing contradictions, it is recommended to rely on the strengths of Chinese students, such as their hard work and efficiency, visual thinking, and respect for the teacher.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |