Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.5 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье исследуются результаты прохождения массового открытого онлайн-курса «Методы вычислительной математики» с целью удержания и привлечения аудитории. Показано, что показатели успеваемости различаются у разных категорий студентов, а именно у тех, кто самостоятельно записался на курс и прошел курс в рамках обязательной учебной дисциплины «Образовательный форсайт». Были определены самые простые и самые сложные задания, общие для обеих категорий студентов. Предлагаются рекомендации по модификации курса.
The paper investigates the results of passing a massive open online course “Methods of Computational Mathematics” to retain and attract an audience. It is shown that the completion rate differs for different categories of students, namely those who independently enrolled in the course and took the course within the framework of the compulsory academic discipline “Educational Foresight”. The simplest and most difficult tasks common to both categories of students have been identified. Recommendations on course modification are offered.
Usage statistics
Access count: 11
Last 30 days: 11 Detailed usage statistics |