Details

Title Just-in-time and individualized courseware delivery // Системный анализ в проектировании и управлении: сборник научных трудов XXVIII Международной научно-практической конференции, 27–29 июня 2024 года: [в 2 частях]. Ч. 2
Creators Scerbakov Nikolai V. ; Pak Vadim G.
Organization Технический университет города Грац ; Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2024
Electronic publication 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.18720/SPBPU/2/id24-520
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76398
Record create date 7/2/2025

Allowed Actions

Read Download (0.9 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

Learning Management Systems (LMS) play a critical role in modern e-learning environments by providing structured repositories of courseware materials. E-Books, a key component of these materials, are typically organized as collections of HTML documents interlinked in a manner that can resemble “spaghetti” link structures. These structures, while functional, pose challenges for flexible segmentation and just-in-time delivery of educational content. In this paper, we analyze these challenges and propose new models and methods for structuring E-Books that facilitate improved segmentation and timely content delivery. We also describe an online channel for the just-in-time courseware delivery based on the Telegram bots. Our approach aims to enhance the efficacy and user experience within LMS platforms, making learning more adaptive and responsive to individual needs.

Системы управления обучением (LMS) играют важнейшую роль в современных средах электронного обучения, предоставляя структурированные хранилища учебных материалов. Электронные книги, являющиеся ключевым компонентом этих материалов, обычно организованы в виде наборов HTML-документов, связанных между собой таким образом, что они могут напоминать структуры ссылок типа «спагетти». Эти структуры, хотя и функциональны, создают проблемы для гибкой сегментации и своевременной доставки образовательного контента. В этой статье мы анализируем эти проблемы и предлагаем новые модели и методы структурирования электронных книг, которые способствуют улучшению сегментации и своевременной доставке контента. Мы также описываем онлайн-канал для доставки учебных пособий «точно в срок», основанный на ботах Telegram. Наш подход направлен на повышение эффективности и удобства использования платформ LMS, что делает обучение более адаптивным и отвечающим индивидуальным потребностям.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 8 
Last 30 days: 8

Detailed usage statistics