Details

Title Организация и планирование внешнеторговой деятельности: учебное пособие
Creators Никифорова Жанна Александровна ; Шевчук Екатерина Владимировна ; Бахарев Владимир Васильевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли. Высшая школа сервиса и торговли
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Учебная и учебно-методическая литература ; Общая коллекция
Subjects внешняя торговля России ; учебники и пособия для вузов
LBC 65.428.9(2Рос)я73
Document type Tutorial
File type PDF
Language English
Speciality code (FGOS) 38.00.00
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-11
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\75691
Record create date 4/11/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Цель учебного пособия – научить студентов основам внешнеторговой деятельности на предприятии торговли. На сегодняшний день торговля стала неотъемлемой частью экономической жизни общества. Сложно представить внешнеэкономические отношения стран без торгового компонента. Пособие позволит бакалаврам и магистрантам повысить интерес к международной торговле как важнейшему аспекту внешнеэкономической деятельности. Учебное пособие содержит богатую информацию, связанную с выводом компаний на внешние рынки: заключение торгового договора, предложение или заказ товаров, ведение деловых переговоров, маркетинговые исследования и т. д. Учебное пособие состоит из семи глав, в которых подробно рассматриваются основные виды и функции внешнеторговой деятельности. В каждую из глав включены практические задания по организации и планированию внешнеторговой деятельности на предприятиях торговли. Учебное пособие по дисциплине «Организация и планирование внешнеторговой деятельности (на английском языке)» предназначено для бакалавров 4 курса по направлению подготовки 38.03.06 «Торговое дело» профиля «Международная торговля», а также может быть полезно магистрантам профиля «Международные торговые отношения».

The purpose of the manual is to teach students the basics of foreign trade activities at a trading enterprise. Today, trade has become an integral part of the economic life of society. It is difficult to imagine foreign economic relations between countries without a trade component. The manual will allow bachelors and master’s students to increase their interest in international trade as the most important aspect of foreign economic activity. The manual contains a wealth of information related to companies entering foreign markets: concluding a trade agreement, offering or ordering goods, conducting business negotiations, marketing research, etc. The manual consists of 7 chapters, which discuss in detail the main types and functions of foreign trade activities. Each chapter includes practical tasks on organizing and planning foreign trade activities at trading enterprises. The training manual on the discipline “Organizing and Planning of Foreign Trade Activities (in English)” is intended for 4th year bachelors in the field of study 03/38/06 “Trading” of the “International Trade” profile, and can also be useful to master’s students of the “International Trade Relations” profile.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print
Internet Authorized users SPbPU
Read Print
Internet Anonymous
  • CONTENT
  • INTRODUСTION
  • 1. The signifiсance of foreign trade aсtivity in the modern world
  • 2. Gоals and оbjeсtives оf fоreign trade aсtivities оf an enterprise
  • 3. Methodology and approaсhes to studying the subjeсt "Organizing and planning of foreign trade aсtivities"
  • СHAPTER 1. FUNDAMENTALS ОF FОREIGN TRADE AСTIVITIES
  • 1. The соnсept оf fоreign trade aсtivity
  • 2. Participants in foreign trade activity
  • CHAPTER 2: ORGANIZATION OF FOREIGN TRADE ACTIVITY
  • 1. Management struсture of foreign trade aсtivity
  • 2. The proсess of planning foreign trade aсtivity
  • СHAPTER 3. ANALYSIS OF FOREIGN MARKETS
  • 1. Assessment of the market situation
  • 2. Seleсtion of target markets
  • СHAPTER 4. MARKETING IN FOREIGN TRADE AСTIVITY
  • 1. Speсifics of marketing in international markets
  • 2. Development of a marketing strategy
  • СHAPTER 5. LOGISTIСS AND TRANSPORTATION IN FOREIGN TRADE AСTIVITY
  • 1. Organization of logistiсs proсesses
  • 2. Transportation solutions for international deliveries
  • СHAPTER 6. FINANСIAL ASPEСTS ОF FОREIGN TRADE AСTIVITY
  • 1. Finanсing fоreign trade оperatiоns
  • 2. Currency operations and exchange rate risks
  • СHAPTER 7: EVALUATIОN ОF THE EFFEСTIVENESS ОF FОREIGN TRADE AСTIVITY
  • 1. Сriteria fоr evaluating results
  • 2. Methоds fоr analyzing effeсtiveness
  • LIST OF REFERENCES USED

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics