Details

Title: Управление жизненным циклом инноваций предприятий сферы услуг // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. : Экономические науки: научное издание. – 2017. –
Creators: Шлафман Александр Изевич
Imprint: Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2017
Collection: Общая коллекция
Subjects: Экономика; Экономика бытового обслуживания населения; предприятия сферы услуг; инновационная активность; инновации; жизненный цикл предприятий; управление жизненным циклом предприятий; конкурентоспособность предприятий; управленческая деятельность; companies sphere services; innovative activity; innovation; life cycle enterprise; lifecycle management enterprise; competitiveness enterprises; management activities
UDC: 338.5
LBC: 65.25
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18721/JE.10116
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\39237

Allowed Actions: Read Download (208 Kb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Определена позиция в отношении методических основ определения сроков завершения отдельных этапов жизненного цикла организаций и предприятий сферы услуг. Важнейшим условием обеспечения поступательного развития предприятий сферы услуг является своевременная модернизация базовых идей основной деятельности, которая позволит сохранять конкурентные позиции на рынке. Вместе с тем с учетом специфики предприятий сферы услуг, которые организованы в форме малых и средних предприятий, важным моментом является определение максимально точного периода внедрения инноваций, чтобы избежать распыления небольшого венчурного капитала предприятий. Процесс инновирования и отдельные инновационные решения в сфере услуг формируют новые источники конкурентных преимуществ, укрепляют конкурентные преимущества предприятий сферы услуг. В своей динамике предприятие сферы услуг способно спрогнозировать сроки и последовательность внедрения желаемых инноваций в целях увеличения продолжительности этапов развития собственного дела. Поиску теоретического обоснования и практического применения методических разработок по определению сроков внедрения инноваций и посвящено исследование.

In the present article the author's position in relation to the methodological principles of determining the timing of the completion of individual stages of the life cycle of organizations and enterprises of sphere of services. The most important condition for sustained development of the enterprises of sphere of services is the timely upgrade of the basic ideas of the main activities that will allow you to maintain a competitive position in the market. However, given the specificity of services, which are organized in the form of small and medium enterprises, the important point is determining the most accurate period of innovation, in order to avoid spraying a small venture capital enterprises. The process of introduction of innovations and some innovative solutions in the sphere of services forms as new sources of competitive advantages and build competitive advantage in service industries. Important for modern heads of the enterprises of sphere of services is the weaponry of management activities applied to models and techniques able to point with the least error in terms of necessary changes and assess their impact on the activities of the enterprise of sphere of services. In the dynamics of the service operator is able to predict the timing and sequence of implementation of the desired innovation in order to increase the duration of the stages of development of their business. The search for a theoretical substantiation and practical application of methodological approaches to the definition of terms innovation and dedicated to the material.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 584
Last 30 days: 15
Detailed usage statistics