Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (319 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Рассмотрены дидактические аспекты формирования межкультурной компетенции в рамках тандем-метода обучения иностранному языку. Данный метод позволяет не только интенсифицировать процесс профессионально-языкового образования, но и расширить возможности самостоятельной работы в освоении иностранного языка. Особое внимание уделяется формированию межкультурной компетенции на вербальном и паравербальном уровнях в рамках бинационального языкового курса. Представлен процесс взаимопонимания между участниками тандем-проекта, осознанные и неосознанные аспекты культуры, переосмысление собственных и чужих форм поведения. Показано, что при формировании программ обучения для бинациональных языковых групп и рассмотрении коммуникативного поведения участников курса с этнографической точки зрения необходимо учитывать следующие три принципа: предугадывания и порядка; селекции и гармонии. Современная система коммуникации предполагает, что диалог между культурами будет вестись на основе взаимоуважения и толерантности. Целью тандем-сети является организация виртуального общения, направленного на овладение родным языком тандем-партнера и формирование межкультурной компетенции в процессе взаимообучения с помощью новых информационных коммуникационных технологий.
Considered didactic aspects of forming intercultural competence in the framework of the tandem method of learning a foreign language. This method allows not only to intensify the process of vocational and language education, but also to expand opportunities for independent work in Oslostarting a foreign language. Special attention is paid to the formation of intercultural competence in verbal and para-verbal levels within the bi-national languages new course. Shows the process of mutual understanding between participants the tandem project, both conscious and unconscious aspects of culture, rethought tion of own and others ' behaviours. It is shown that the formation of training programs for the bi-national language groups and review communicative behaviour of course participants with ethnographic point of view consider the following three principles: anticipate and order; selection and harmony. The modern system of communication implies that dialogue between cultures will be carried out on the basis of mutual respect and tolerance. The goal of the tandem-network is the organization of virtual communication, the Board on the mastery of the native language tandem partner and the formation of intercultural competence in the process of mutual learning with the new in formational communication technologies.
Usage statistics
|
Access count: 466
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |