Details

Title The genesis of accounting and analytical support for management of revenues and expenditures of economic agents in the retail segment of the consumer market // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. : Экономические науки: научное издание. – 2018. – Vol. 11, № 2
Creators Necheukhina N. S.; Mustafina O. V.
Organization Уральский государственный экономический университет; М-во образования и науки Российской Федерации.
Imprint Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2018
Collection Общая коллекция
Subjects Экономика; Экономический анализ; consumer market; retail trade; economic entity; costs consumer market; consumer market revenues; accounting-analytical support; cost management; revenue management; потребительский рынок; розничная торговля; экономические субъекты; расходы потребительского рынка; доходы потребительского рынка; учетно-аналитическое обеспечение; управление расходами; управление доходами
UDC 657.6
LBC 65.053
Document type Article, report
File type Other
Language English
DOI 10.18721/JE.11207
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\54404
Record create date 10/23/2018

Allowed Actions

Read Download (198 Kb)

Group Anonymous
Network Internet

The analysis of the historical impact of economic and accounting thought on the formation of views and the definition of the essential characteristics of accounting and analytical support of income and expenses in the economic entities of the retail segment of the consumer market of Russia. The step-by-step development of accounting thought in relation to accounting and analytical OES is considered the mechanism of revenue and expenditure management in the economic entities of the retail segment of the consumer market. The stages of formation and development of accounting and analytical support as an economic category. The interpretation of the main aspects of long-term development of accounting and analytical support of income and expenses in the economic entities of the retail segment of the consumer market is given. Theoretical bases and approaches to definition of essential characteristics of accounting and analytical support of the income and expenses are compared. The concept of accounting and analytical support of income and expenses in the economic entities of the retail segment of the Russian consumer market is presented.

Проведен анализ исторического влияния экономико-учетной мысли на формирование взглядов и определение сущностных характеристик учетно-аналитического обеспечения доходов и расходов в экономических субъектах розничного сегмента потребительского рынка России. Рассмотрено поэтапное развитие учетной мысли в отношении учетно-аналитического обес печения механизма управления доходами и расходами в экономических субъектах розничного сегмента потребительского рынка. Выделены этапы становления и развития учетно-аналитического обеспечения как экономической категории. Дана трактовка основных аспектов перспективного развития учетно-аналитического обеспечения доходов и расходов в экономических субъектах розничного сегмента потребительского рынка. Сопоставлены теоретические основы и подходы к определению сущностных характеристик учетно-аналитического обеспечения доходов и расходов. Представлена концепция содержания учетно-аналитического обеспечения доходов и расходов в экономических субъектах розничного сегмента потребительского рынка России.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 392 
Last 30 days: 8

Detailed usage statistics